کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  جمعه، ۱۰ فروردین‌‌ماه ۱۴۰۳ | Friday, March 29, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

ده مورد از نکات آزمون شهری با افسر

  آزمون عملی رانندگی آخرین مرحله‌ای است که برای دریافت گواهینامه طی می‌شود و بسیاری از هنرجویان آزمون شهری را سخت‌ترین آزمون می دانند در حالی که در این آزمون شما قرار است کارهایی را انجام دهید که پیش‌تر چندین بار تمرین کرده‌اید و قرار نیست روز آزمون از شما مهارتی خواسته شود که پیش‌تر با آن آشنا نشده بودید اما بعضی افراد با وجود آنکه دقیقا می‌دانند قرار است روز آزمون شهری چه اتفاقی بیفتد باز هم دچار مشکل می‌شوند، گاهی استرس بالا و گاهی حواس پرتی ممکن است باعث شود تا آزمون شهری خوب پیش نرود. برای آنکه در آزمون شهری موفق باشید باید درست آموزش ببینید و زیاد تمرین کنید.  

 دوشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰:۲۴|

در این مقاله قصد داریم تله‌هایی را که هنرجویان را گرفتار می‌کند و باعث می‌شود که در آزمون شهری رد شوند بررسی کنیم. نکات زیر برای قبولی در امتحان عملی رانندگی مفید خواهد بود.

نکته اول آزمون شهری : راهنما را فراموش نکنید!
به یاد داشته باشید که یکی از مراحل سخت آزمون همان اول است که روی صندلی می‌نشینید. می‌بایست صندلی را درست تنظیم کنید. آینه‌ها را با حوصله تنظیم کنید. کمربند را فراموش نکنید. زمانی استارت بزنید که همه چیز مرتب باشد.

برای آنکه تمام نکات در ذهنتان بماند پیش از آزمون کارهای اولیه را لیست کنید و بارها تمرین کنید و مهم‌ترین تله‌ای که هنرجویان را گرفتار می‌کند نزدن راهنماست. شما باید عادت کنید برای دور زدن، راه‌افتادن، ایستادن، تغییر جهت دادن راهنما را به موقع روشن کنید.

این نکته بسیار مهم است. شاید اگر در گام اول حرکت شما اگر راهنما را روشن نکنید افسر شما را رد کند اما ذهنیت او قطعا منفی خواهد شد. برای آنکه راهنما را فراموش نکنید لازم است از همان روزهای اول آموزش عملی رانندگی به صورت عادتی راهنما زدن را تمرین کنید.

نکته دوم آزمون شهری : بر کلاچ تسلط داشته باشید
اولین بار که ماشین را به حرکت در می‌آورید می‌بایست کلاچ را رها کنید. کافیست همان اول برای آنکه دنده بگذارید کلاچ را تا ته فشار ندهید یا هنگام برداشتن کلاچ برای اولین حرکت عجله کنید. می‌توان گفت که همین جا کار تمام است. تسلط شما بر کلاچ تاثیر زیادی بر نظر افسر خواهد داشت. حتما سعی کنید تسلط کافی برای کلاچ داشته باشید که در این صورت بخش زیادی از کار انجام شده است.

نکته سوم آزمون شهری با سواری نرم نظر افسر را جلب کنید
افسر باید با رانندگی شما احساس آرامش کند. به یاد داشته باشید که اگر با ترمز شدید باعث شوید که افسر به سمت جلو پرت شود شاید اما لحظه رد نشوید اما قطعا نظر افسر نسبت به شما منفی خواهد شد.

همینطور مقدار گاز را تنظیم کنید که ناگهان سرعت ماشین زیاد نشود. اگر بتوانید آرامش را برای افسر تامین کنید قطعا کارتان در ادامه راحت‌تر خواهد شد.

نکته چهارم : از خاموش شدن ماشین جلوگیری کنید
حواستان به کلاچ ماشین و میزان گاز باشد. در این کامل خلاص کنید. اگر می‌بینید ماشین در حال خاموش شدن است کمی گاز دهید. دو بار خاموش کردن یعنی رد شدن در آزمون اما مهم است که بدانید بار اول که خاموش می‌کنید هنوز همه چیز تمام نشده.

به خود مسلط باشید و بقیه آزمون را خوب پیش ببرید. سعی کنید ادامه آزمون را مسلط نشان دهید. یکی از دلایلی که باعث خاموش شدن ماشین می‌شود آن است که قلق کلاچ دستتان نیست. چند بار اول کلاچ را امتحان کنید تا نقطه درست آن دستتان بیاید. ممکن است کلاچ خیلی بالا یا خیلی پایین باشد. در هر دو صورت می‌توانید با تنظیم آن از خاموش شدن جلوگیری کنید.

نکته پنجم : پارک دوبل و دور دو فرمان
دور دو فرمان باید دقیق و درست انجام شود. کوچکترین اشتباه در این زمینه باعث رد شما در آزمون می‌شود زیرا دور دو فرمان از مواردی است که می‌بایست بدون خطا انجام دهید اما در مورد پارک دوبل ممکن است افسر از چند سانت ایراد چشم پوشی کند اما حواستان باشد به هیچ عنوان با ماشین کناری تماس نداشته باشید، به جدول نخورید، خاموش نکنید، این موارد را رعایت کنید حتی اگر مهارت پارک دوبل شما مناسب نباشد افسر از کم مهارتی که چشم پوشی خواهد کرد.

نکته ششم : حواستان به افسر باشد
افسر ممکن است کارهایی از شما بخواهد که خلاف قانون است؛ او در حالت امتحان کردن شماست، دور زدن در منطقه ممنوع، ایستادن در منطقه ممنوع و یا اینکه از شما بخواهد کارهایی انجام دهید که خلاف قانون است و شما این کارهای را انجام دهید نمره منفی را گرفته‌اید.

حواستان باشد که با عدم رعایت قانون و تغییر جهت ناگهانی حتی اگر به درخواست افسر باشد و باعث شود که ماشین‌های پشت سر را شاکی کند نتیجه آن برای شما نمره منفی به دلیل عدم توجه به آینه است و مهم نیست که این کار را افسر از شما خواسته باشد.

نکته هفتم : حق‌تقدم را رعایت کنید
میدان، فرعی به اصلی و … موارد حق تقدم را رعایت کنید. اگر افسر از شما سوال بپرسید با تمرکز پاسخ دهید. سعی کنید نشان دهید که بر آیین نامه تسلط دارید. تسلط شما بر آیین نامه در آزمون عملی نیز موثر است و اگر به سوالات افسر پاسخ اشتباه دهید مشکل ساز خواهد شد.

یادتان باشد که حق تقدم در میدان از همان تله‌هایست که بسیاری از هنرجویان را گرفتار می‌کند. حق تقدم در میدان برای کسی است که پیش‌تر در میدان حضور داشته است. اجازه دهید که عبور کند و حتی اگر لازم است ایست کامل کنید. اگر مورد را بسیاری از هنرجویان رعایت نمی‌کنند.

نکته هشتم : اولین اشتباه آخرین اشتباه نیست
شما فرصت یک اشتباه را دارید اما بسیاری از هنرجویان پس از اشتباه اول همه چیز را تمام شده می‌بینند و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند. به یاد داشته باشید که پس از اشتباه اول باز هم می‌توان در آزمون قبول شد خصوصا آنکه نشان دهید که کاملا مسلط هستید و محتاط. شما پس از اشتباه اول فرصت جبران دارید مگر آنکه اشتباه شما خطرساز باشد.

نکته نهم : ژست‌های استاندارد رانندگی را رعایت کنید
یادتان باشد که در حال آزمون دادن هستید پس برای نیم سانت عقب رفتن نیز باید کامل برگردید و دستتان را پشت صندلی افسر بگذارید این یعنی می‌دانید که دنده عقب درست چگونه است. حتما به نحوی رانندگی کنید که ظاهر شما نشان دهنده تسلط کامل باشد.

نکته دهم : با افسر تعامل داشته باشد
بهتر است که راننده خوش اخلاق تازه کار باشید تا یک راننده مغرور پرمدعا. شما راننده تازه کار هستید و می‌بایست مانند تازه کارها رفتار کنید هیچ دلیلی ندارد که کارهایی کنید که حرفه‌ای به نظر بیایید در این صورت افسر نیز بیشتر سخت گیری خواهد کرد. غرور بیش از حد شما را به تله می‌اندازد.

بنابراین با افسر تعامل داشته باشید، مانند تازه‌کارهای حواس جمع برخورد کنید و اعتماد افسر را جلب کنید. مطمئن باشید که برخورد شما بر کار افسر موثر است.

دانستن نکات بالا می‌تواند از گرفتار شدن در تله‌هایی که بیشتر هنرجویان را گرفتار می‌کند جلوگیری کند اگر در حین تمرین این نکات را به صورت مداوم تمرین و تکرار کنید. آزمون عملی می‌تواند ساده‌ترین آزمون باشد اگر بتوانید در مهارت‌ها مسلط باشید و استرس را از خود دور کنید.

استرس بسیاری از هنرجویان را پیش از آزمون عملی تحت تاثیر قرار می‌دهد و مشکل ساز است. اگر نتوانید استرس را مدیریت کنید احتمالا دچار مشکل می‌شوید بنابراین پیش از آزمون برای کنترل استرس تمهیداتی بیندیشید تا دچار مشکل نشوید.

استرس ، غول بزرگ آزمون شهری
آنچه شما را دچار مشکل می‌کند ازمون رانندگی نیست بلکه چیزی است که درون شما از کنترل خارج شده. استرس می‌تواند قدرت تصمیم گیری شما را کاهش دهد و رانندگی را دشوار کند و باعث شود مدام اشتباه کنید و اعتماد به نفس را از دست دهید اما همین استرس اگر در جهت درست مدیریت شود می‌توانند دقت و وسواس شما را افزایش دهد که باعث بهتر شدن عملکرد شما خواهد شد.

بنابراین استرس جنبه مثبت دارد اگر بتوانید آن‌را مدیریت کنید. نکات زیر را در نظر داشته باشد:
۱- اول آنکه آزمون شهری را برای خود بزرگ نکنید. یک آزمون ساده است و نهایت اتفاقی که ممکن است بیفتد آن است که در آزمون رد می‌شوید. فاجعه‌ای نیست که باعث شود شما را دچار عذاب کند. مجدد امتحان می‌دهید. مسئله را برای خود بزرگ نکنید.

۲- اگر اصولا آدمی هستید که دچار استرس می‌شوید بهتر است شرایط را برای خود آرام کنید، مشاوره بگیرید، اگر نوشیدنی آرامبخش یا راهکارهای مدیتیشن به شما کمک می‌کند استفاده کنید و اگر شرایط حادتر است با پزشک مشورت کنید.

۳- بالا بودن تسلط یعنی کاهش استرس. زمانی که شما راننده‌ای مسلط باشید کمتر دچار استرس می‌شوید. بنابراین پیش از هر چیز تلاش کنید که بر مهارت‌های خود اضافه کنید و همه جزئیات را تمرین کنید که نقش زیادی بر کنترل استرس دارد.

۴- شرایط آزمون را برای خود شبیه سازی کنید. مهم است که بدانید چه تفاقی می‌افتد و بارها آن‌را برای خود تمرین کنید. به این ترتیب دیگر از هیچ اتفاقی غافلگیر نمی‌شود و استرس شما کاهش خواهد داشت. در صورتی که بتوانید پیش از آزمون بارها برای گام اول تنظیمات صندلی و آینه و … را انجام دهید و بارها با تصور شرایط آزمون دور دو فرمان را تمرین کنید بسیار برای کاهش استرس کمک خواهد کرد.


 

ده مورد از نکات آزمون شهري با افسر

مقاله | آموزشی

کد محتوا: ۲۲۷۸

ارسال: دوشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰:۲۴

به روز شده: دوشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰:۲۴

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، آزمون شهری، آزمون شهری با افسر

نوع: مقاله

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: تست درایوینگ

پیوند:

بازدید: ۱۲۵۵

زبان: پارسی

(۱ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی