کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  پنج‌‌شنبه، ۳۰ فروردین‌‌ماه ۱۴۰۳ | Thursday, April 18, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

دلایل اصلی افت شتاب خودرو

دلایل گاز نخوردن خودرو چیست؟

  گاهی اوقات در حین رانندگی ممکن است احساس کنید که هر چه بر روی پدال گاز فشار می دهید، خودرو گاز نمی خورد. این اتفاق اصلا خوشایند نیست و به خصوص در مواقع ضروری که باید هر چه سریع تر به مقصد برسید و خودرو باید شتاب بگیرد، این اتفاق بسیار ناخوشایند می شود.  

 دوشنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴:۲۸|

گاز نخوردن خودرو می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این مقاله قصد آن را داریم تا این دلایل را مورد بررسی قرار دهیم.
 
خرابی فیلتر هوا
وظیفه فیلتر هوا کنترل هوای ورودی به داخل خودرو است که اگر این قطعه خراب یا مسدود شده باشد، سبب ورود آلاینده هایی به داخل موتور می شود که یکی از پیامدهای آن گاز نخوردن خودرو است. هر دو نوع خودروهای انژکتوری و کاربراتوری چنین مشکلاتی را دارند.

خرابی دیسک و صفحه
خرابی و فرسودگی دیسک و صفحه در خودرو مساله ای عادی است. با فرسوده و تمام شدن این قطعات، ممکن است خودرو دچار گاز نخوردن شود. از این رو باید مراقب این قطعات باشید و با بازدید و معاینه دوره ای خودرو مانع از ایجاد چنین مشکلاتی در عملکرد خودروی خود شوید.

کارایی نامطلوب استِپِر موتور
استِپِر از جمله قطعاتی است که اگر دچار خرابی شود عملکرد موتور دچار اختلال شده و اثرات نامطلوبی بر آن گذاشته می شود. به این دلیل که شمع ها و کوئل وایر به استِپِر اتصال و ارتباط دارند و اگر این دو قطعه دچار اختلال و نقص شوند، مسلما عملکرد موتور هم تاثیر قرار گرفته و وضعیت مناسبی را نخواهد داشت. از این رو ممکن است که علت گاز نخوردن خودرو همین خرابی استِپِر باشد.

وجود ایراد در کمپرس سیلندر
ایراد داشتن کمپرس سیلندر روی سوپاپ ها و رینگ های خودرو اثر نامطلوب دارد و عملکرد آن ها را هم دچار اختلال می کند. اختلال و خرابی این دو قطعه می تواند موجبات عملکرد نامطلوب کل موتور خودرو شود. اگر کمپرس سیلندر دچار خرابی و اشکال شود، می تواند یکی از دلایل گاز نخوردن خودرو شود. پس ضروری است که در معاینه خودرو این قطعه هم مورد بازدید و بررسی قرار گیرد.

تمام شدن یا بی کیفیت بودن روغن موتور
یکی دیگر از دلایلی که می تواند سبب گاز نخوردن خودرو شود، مربوط به تمام شدن روغن موتور و یا استفاده از روغن موتور نامرغوب و بی کیفیت است. باید توجه داشت که ضروری است پس از طی مسافتی مشخص اقدام به تعویض روغن موتور با روغن تازه و مرغوب کرد. زیرا در غیر این صورت گاز نخوردن خودرو یکی از پیامدهای آن خواهد بود.

خراب بودن پمپ بنزین و یا وجود مشکل در آن
خراب بودن پمپ بنزین و تمیز نبودن صافی بنزین هم می تواند سبب گاز نخوردن خودرو شود. پمپ بنزین قطعه ای است که وظیفه آن هدایت و انتقال سوخت از باک به درون موتور است و اگر دچار خرابی شود و نتواند سوخت مورد نیاز را به طور کامل به موتور برساند، گاز نخوردن خودرو هم اتفاق خواهد افتاد.

کثیف بودن انژکتور
تمیزی انژکتور از فاکتورهای مهمی است که در عملکرد مطلوب خودرو موثر است و شست و شوی آن بر عهده تعمیرکار ماهر است. اگر انژکتور خودرو دچار کثیفی شود، گاز نخوردن خودرو هم می تواند پیامد مسلم آن باشد.

خراب بودن سنسور گاز
از دلایلی که می تواند سبب گاز نخوردن خودرو شود، خراب بودن سنسور گاز است. اگر خودرویتان دچار گاز نخوردن شود، یکی از دلایل آن می تواند خراب بودن سنسور گاز باشد که ضروری است آن را مورد بازدید و بررسی قرار دهید.

وجود مشکل در ECU خودرو
در خودروهایی که مجهز به سیستم انژکتور هستند، یکی از دلایلی که می تواند سبب گاز نخوردن خودرو شود، خرابی قطعه ای به نام ECU است که به عنوان مغز متفکر خودرو به شمار می رود. وظیفه این قطعه بررسی وضعیت خودرو به منظور تنظیم واکنش سنسورهای داخل موتور است. وجود هر گونه ایراد و خرابی در این قطعه، سبب گاز نخوردن خودرو می شود. به عبارتی ساده تر، اگر قطعه ECU خودرو دچار ایراد و اختلال شود، گاز نخوردن خودرو به احتمال زیاد اتفاق می افتد و همچنین سبب نوسانی شدن دور موتور نیز می شود.

ایراد داشتن و خرابی پدال گاز و کلاچ
در خودروهای اتوماتیک مسلما عملکرد مناسب سنسور پدال گاز و کلاچ بر عمل گاز خوردن خودرو تاثیر زیادی دارد و هر گونه خرابی و ایراد در این سنسور می تواند سبب گاز نخوردن در خودروی شما شود.

کلام آخر
مواردی که مطرح شد مهم ترین دلایل گاز نخوردن خودرو محسوب می شوند. از این رو اگر نمی خواهید دچار دردسر گاز نخوردن خودروی خود به خصوص به هنگام حرکت در سربالایی ها شوید ضروری است که پیش از ایجاد این وضعیت، قطعاتی که در صورت خرابی آن ها گاز نخوردن خودرو یکی از پیامدهای آن خواهد بود را به طور مرتب چک و معاینه کنید تا از بروز چنین اتفاق ناخوشایندی جلوگیری کنید.


 

دلايل اصلي افت شتاب خودرو

دلايل گاز نخوردن خودرو چيست؟

مقاله | آموزشی

کد محتوا: ۲۲۸۱

ارسال: دوشنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴:۲۸

به روز شده: دوشنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴:۳۰

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، گاز نخوردن خودرو، شتاب خودرو

نوع: مقاله

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

پیوند:

بازدید: ۵۷۶

زبان: پارسی

(۲ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی