کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  پنج‌‌شنبه، ۹ فروردین‌‌ماه ۱۴۰۳ | Thursday, March 28, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

راه‌های آسان برای کنترل مصرف سوخت

  مصرف سوخت یکی از مهمترین چالش های هر راننده ای است. بالا بودن هزینه بنزین و البته آلودگی های مختلفی که از این طریق ایجاد می شود از مهمترین دلایل برای بهبود وضعیت مصرف سوخت است.  

 شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴:۴۲|

راهکارهای مختلفی تا امروز برای کنترل مصرف سوخت اعلام شده است که شاید همه با آن آشنا شده باشیم اما هنوز نکات جدیدی هستند که شاید بسیاری از راننده ها از آن اطلاعاتی نداشته باشند به همین سبب این گزاراش را آماده کرده ایم تا به این نکاتی نگاهی داشته باشیم.

کمی آرام تر برانید: آرام رانندگی کردن همیشه باعث کمتر مصرف کرد سوخت می شود اما اینراهکار کمی قدیمی به نظر می رسد. نکته تازه ای که باید بدانید این است که نیاز همیشه با آهسته ترین سرعت ممکن برانید بلکه تنها ۸ کیلومتر آهسته تر از سرعت همیشگی می تواند تا ۷ درصد در میزان مصرف سوخت صرفه جویی کند.

تیون آپ را فراموش نکنید: هنوز خیلی از راننده ها با مفهوم تون آپ آشنایی ندارند. با یک تون آپ ساده همه اجزای موتور خودرو شما چک می شود تا هر گونه مشکلی رفع گردیده و خودرو به شکل روز اول سرحال کار کند. شتسشوی انژکتور و تعویض شمع ها تنها بخشی از فعالیت تون آپ ها هستند. اگر خودرو شما در معاینه فنی میزان آلایندگی زیادی دارند حتما ۴ درصد از دیگر خودروها بیشتر سوخت می سوزانید.

روغن موتور درست را انتخاب کنید: انتخاب هوشمندانه روغن موتور نه تنها سلامت وسیله نقلیه شما را تضمین می کند بلکه تاثیر به سزایی در مصرف سوخت خواهد داشت. کارشناسان بر این اعتقاد هستند که غلظت و چگالی روغن انتخابی باید مطابق با اعلام کارخانه باشد و در غیر این صورت تا ۲ درصد مصرف سوخت افزایش پیدا خواهد کرد.

میزان فرمان را جدی بگیرید: بحث تنظیم باد تایرها کمی تکراری و پوسیده است و همه می دانیم که تاثیر به سزایی دارند اما ایا این نکته را می دانستید که تنظیم فرمان نیز میتواند به کمتر شدن مصرف سوخت کمک کند؟ میزان فرمان باعث می شود تا موتور با فشار کمتری کار کند و نزدیک به ۱۰ درصد مصرف سوخت را کاهش می دهد.

در باک را گم نکنید: تحقیقات نشان می دهد که ۱۷ درصد از درب های باک خودروها گم شده یا شکسته اند و همین موضوع میزان مصرف سوخت را تا جد زیادی افزایش میدهد. همیشه مراقب سلامت درب باک باشید چرا که یکی از ارزانترین و راحت ترین راه های کنترل مصرف سوخت به شمار می آید.


 

راه‌هاي آسان براي کنترل مصرف سوخت

گزارش | آموزشی

کد محتوا: ۳۳۳۱

ارسال: شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴:۴۲

به روز شده: شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴:۴۲

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، مصرف سوخت، کاهش مصرف سوخت

نوع: گزارش

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودروکار

پیوند:

بازدید: ۳۳۷

زبان: پارسی

(۱ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی