کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  جمعه، ۳۱ فروردین‌‌ماه ۱۴۰۳ | Friday, April 19, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

عادت های صحیح در رانندگی

  عزیزانی که تازه شروع به یادگیری رانندگی کرده اند باید توجه داشته باشند که عادت کردن به کارهای اشتباه در راننــدگی همیشگی خواهد شد پس از همین ابتــدا سعی کنید کـه عادت های صحیح داشته باشید تا کار همیشگی شما شود.  

 چهارشنبه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵:۳۹|

۱ـ یکی از عادت های صحیح این است که صبح ها که میخواهید سوار ماشین شوید یک بازدید از موتور (روغن موتور-آب رادیاتور-روغن ترمزوغیره…) و یک نگاه هم به چرخها وعقب ماشین بیاندازید که چیزی پشت  ماشین شما نباشد.

۲ـ برای روشن کردن ماشین بهتره که دنده خلاص باشه و کلاج و تا ته گرفته باشید وسوئیچ را باز کنید تا صدای پمپ بنزین  از کار افتاد بعد استارت بزنید تنظیم صندلی و آینه ها و بستن کمربند قبل از حرکت لازمه.

۳ـ هر وقت از پارک خواستید خارج بشید با سر تان حتما یک نگاهی به بیرون بکنید.

۴ـ همیشه بعد از تعویض دنده پای تان را از روی کلاج برداشته و سمت چپ کلاج روی زمین  بگزارید به چند دلیل اول اینکه در موقع حادثه ممکنه شما ترمز و کلاج و باهم بگیرید چون پاتون روی کلاج آماده بوده و خیلی می تونه خطرناک باشه دوم اینکه باعث خراب شدن صفحه کلاج خواهد شد و سوم اینکه در رانندگی کردن تو مسافتهای طولانی پای شما زودتر خسته خواهد شد.

۵ـ سعی کنید از همان ابتدا که رانندگی  یاد می گیرید نگاه به پدالها و دنده ها نکنید، حتی برای یک لحضه چونکه این عادت شما در سرعتهای بالا خیلی می تواند خطرناک باشد(ماشین تو سرعت ۱۲۰ کیلومتر هر ثانیه تقریبا ۳۲ متر را طی می کند)!

۶ـ ماشین دو تا ترمز داره اگر خواستید ترمز دستی را بخوابانید حتما ترمز پایی را بگیرید  و اگر خواستید ترمز پایی خود را رها کنید حتما ترمز دستی را بایستی بکشید و هر موقع در سربالای خاموش کردید حتما ترمزها را گرفته بعد کلاج را بگیرید در غیر این  صورت ماشین پس خواهد زد.

۷ـ در رانندگی همیشه احتیاط  کنید و زود عصبانی نشوید چونکه یک اشتباه می تواند سرنوشت  زندگی شما را عوض کند نگذارید رانندگی برای شما عادی شود چون که باعث کم توجهی شماخواهد شد بایستی مثل روزهای اول یادگیری رانندگیتان هوشیار باشید.

۸ـ در موقع پیاده شدن خود  و مسافران  ماشین حتما مراقب بوده و در را باز کنید باز شدن درب از  سمت خیابان توسط مسافرین خطرناک و از سمت شاگرد بایستی با مراقبت شما باشد (درب عقب مجهز به قفل کودک بوده می توانید از آن برای باز نشدن درب عقب سمت راننده استفاده کنید)

۹ـ هنگام قفل کردن ماشین  توجه داشته باشید که شیشه ها بالا باشد و در موقع استفاده از قفل مرکزی  و دزدگیر  توجه کنید که همه زبانه های قفل پایین رفته باشد گاهی اوقات یک درب باز می ماند.


 

عادت هاي صحيح در رانندگي

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۳۴۳۷

ارسال: چهارشنبه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵:۳۹

به روز شده: چهارشنبه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵:۳۹

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، موتور، روغن موتور، رادیاتور، کلاچ، کمربند ایمنی، تعویض دنده، پدال، دنده، ترمز دستی

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: دس فرمون

پیوند:

بازدید: ۲۲۰

زبان: پارسی

(۱ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی