کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  جمعه، ۱۰ فروردین‌‌ماه ۱۴۰۳ | Friday, March 29, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

چند دلیل مهم برای بستن کمربند ایمنی

  کمربند ایمنی با توجه به کارایی که دارد؛ شاید روزانه جان هزاران نفر را در سراسر جهان نجات دهد.  

 چهارشنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰:۱۱|

چند دلیل مهم برای بستن کمربند ایمنی

تردیدی وجود ندارد که استفاده از وسایل ایمنی در زندگی روزمره، از جایگاه بسیار ویژه ی برخوردار است و البته استفاده نکردن از آن هامی تواند گا ها صدمات غیر قابل جبرانی به بار برساند. شاید در نگاه اول استفاده از برخی از وسایل ایمنی کار دشوار و کسالت باری باشد، اما نباید از یاد برد که این وسایل برای ایمن نگاه داشتن ما طراحی و تولید شده اند. یکی از مهم ترین وسایل ایمنی که تاکنون اختراع شده، کمربند ایمنی است. همان طور که می دانید امروزه به جز موتورسیکلت ها تقریبا هیچ وسیله نقلیه دیگری بدون کمربند ایمنی نیست. این امر خود به تنهایی حیاتی و کاربردی بودن این وسیله ایمنی را ثابت می کند. شاید در طول مسیر های پر ترافیک نیازی به بستن کمربند نباشد، اما تصور کنید پس از گذشت چند دقیقه سرعت 10 الی 20 کیلومتر ماشین، به بالای 40 کیلومتر در ساعت برسد. در چنین شرایطی با یک ترمز ناگهانی، شما و دیگر سرنشینان خودرو به سمت شیشه جلو پرت می شوید. سرنشینان خودرو اگر در سرعت های بالا، چنین اتفاقی را تجربه کنند؛ ممکن است که دیگر مجالی برای دوباره زیستن نیابند. با این شرایط لازم می شود، پیش از حرکت با وسیله نقلیه کمربند ایمنی را ببندیم. حال اگر کودک کمتر از 8 سال درون خودرو باشد، باید از صندلی مخصوص کودک استفاده کرد. چرا که صندلی و کمربند ایمنی بزرگسالان به هیچ عنوان نمی تواند محافظت خوبی از آن ها در هنگام ترمز های ناگهانی و حوادث پیش بینی نشده داشته باشد.

کمربند ایمنی با توجه به کارایی که دارد؛ شاید روزانه جان هزاران نفر را در سراسر جهان نجات دهد. کمترین کاری که کمربند ایمنی می تواند در حوادث رانندگی انجام دهد، این است که شدت جراحت وارده را به شدت کاهش می دهد. در هر صورت بستن کمربند ایمنی می تواند کاملا به نفع ما باشد. با این تفاسیر بسیار مهم است که ما اهمیت استفاده از کمربند ایمنی را جدی بگیریم. بی شک استفاده از کمربند ایمنی در خودرو می تواند تلفات جاده ای را به میزان قابل توجه ای کاهش دهد. جالب است که بدانید در امریکا استفاده از کمربند ایمنی در تاریخ 1 ژانویه 1968 اجباری شد. نکته دیگر درباره این قانون این بود که تمامی وسایل نقلیه به جز اتوبوس باید دارای کمربند ایمنی باشند. یک آمار تکان دهنده توسط اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی امریکا (NHTSA) در سال 2014 منتشر شد که نشان می داد؛ نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشنان خودرو جان 9358 تن را در آن سال گرفت. البته یک نکته جالب در این آمار این بود که در سال های 2010 تا 2014 تقریبا 63000 نفر به خاطر استفاده از کمربند ایمنی در سوانح رانندگی جانشان را از مرگ حتمی نشان دادند. این آمار به تنهایی اهمیت استفاده از کمربند ایمنی را روشن می کند. از این رو ما برای حفظ جان خود و دیگر سرنشینان خودرو باید با لزوم بستن کمربند ایمنی خودرو بیشتر آشنا شویم و بکارگیری از آن، پیش از حرکت را حتما جدی بگیریم. از این رو تقریبا در تمام کشور های دنیا نبستن کمربند ایمنی تخلف محسوب شده و ماموران با خاطیان برخورد جدی می کنند. چرا که حفظ جان مردم در جایگاه ویژ ای برخوردار است؛ هر چند یک الی چند نفر میلی به بستن کمربند نداشته باشند.

هر چقدر درصد استفاده از کمربند ایمنی در بین سرنشینان خودرو بیشتر باشد، به همان اندازه تلفات ناشی از حوادث رانندگی کاهش می یابد. شاید در تصادف های بسیار سنگین کمربند ایمنی نتوان از شما در برابر برخورد ناخواسته حفظ کند، اما نباید از یاد برد که در اکثر حوادث رانندگی کمربند ایمنی کارایی خود را ثابت کرده است. در ادامه شما را با 5 دلیل اصلی استفاده کردن از کمربند ایمنی آشنا می کنیم تا با دانستن این موارد به هیچ عنوان بدون بستن کمربند ایمنی خودرو، وارد جاده نشوید.

 


 

چند دليل مهم براي بستن کمربند ايمني

یادداشت | اجتماعی

کد محتوا: ۱۱۶۴

ارسال: چهارشنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰:۱۱

به روز شده: چهارشنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱:۴۷

کلید واژه‌‌ها: رانندگی - خطر- کمربند ایمنی

نوع: یادداشت

موضوع: اجتماعی

فرستنده:

منبع:

پیوند:

بازدید: ۱۶۳۶

زبان: پارسی

(۱ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی