کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  جمعه، ۱۰ فروردین‌‌ماه ۱۴۰۳ | Friday, March 29, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

بررسی علل لرزش فرمان خودرو (۲)

  یکی از مشکلات بسیار شایع در خودروها لرزش فرمان است که گاهی در هنگام ترمزگیری بیشتر به چشم می‌آید. این مشکل می‌تواند ریشه‌های زیادی داشته باشد.  

 چهارشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴:۱۲|

لرزش فرمان یکی از مسائلی است که در صورت رفع نکردن آن ممکن است آسیب‌های جدی‌تری به خودرو وارد شود. لرزش فرمان علل بسیاری دارد. در این سلسه مطالب به بررسی دلایل این مشکل می پردازیم.

۶- سیبک (قطعات کروی شکلی در سیستم فرمان و هدایت خودرو هستند که حرکت بین دو قطعه را بدون کم‌ترین اصطکاک فراهم می‌کنند) نیز یکی از عوامل این مشکل است. وقتی سیبک خراب شده و حرکت مفصلی خود را به درستی انجام ندهد می‌تواند موجب لرزش فرمان شود.

۷- تنظیم زوایای فرمان نیز در لرزش فرمان بسیار تاثیرگذار است. پس اگر فرمانتان می‌لرزد در اولین فرصت یک تنظیم فرمان انجام دهید.

۸- گاهی خرابی اتصالات و شل بودن بیش از اندازه آنها نیز این مشکل را به وجود می‌آورد که با آچارکشی و کنترل مجدد برطرف می‌شود.

۹- اما گاهی لرزش فرمان تنها هنگام ترمز گیری ایجاد می‌شود کع علت آن دیسک‌های ترمز است. وقتی دیسک ترمز تاب داشته باشد در هنگام ترمزگیری این حالت مشاهده می‌شود. برای برطرف کردن این مشکل دو راه وجود دارد. ابتدا باید قطر دیسک‌ها سنجیده شود و اگر به حد لازم بود با تراشکاری و برداشتن لایه‌ای نازک از روی دیسک این عیب برطرف می‌شود. اما اگر قطر دیسک کم باشد لزوما باید تعویض شود. یکی دیگر از مشکلاتی که در سیستم فرمان خودرو دیده می‌شود، انحراف خودرو به یک سمت در مسیر مستقیم است. وقتی در حال حرکت در مسیر مستقیم هستید، اگر فرمان را برای چند لحظه رها کنید، خودرو تمایل دارد از مسیر مستقیم خارج شود. اتصالات فرمان و تنظیم زوایای چرخ می‌تواند باعث بروز این مشکل شود.

۱۰- اما یکی از مهم‌ترین دلایل این مشکل شاسی خودرو است. وقتی شاسی خودرو از یک سمت ضربه می‌خورد، تنظیمات اولیه کارخانه و ابعاد شاسی به سرعت به هم می‌ریزد. برگرداندن آن به حالت اولیه بسیار مشکل بوده و گاهی این کار به درستی انجام نمی‌شود. خودرویی که در اثر تصادف شاسی آن تغییر حالت داده باشد به سرعت در سیستم جلوبندی مشکل پیدا می‌کند. سیستم فرمان و متعلقات آن هم که وابسته جلوبندی است سریع خراب شده و دچار مشکل می‌شود. پس قبل از خرید خودروی کار کرده از سلامت شاسی اطمینان حاصل کنید.


 

بررسي علل لرزش فرمان خودرو (2)

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۲۲۵۲

ارسال: چهارشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴:۱۲

به روز شده: چهارشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴:۳۲

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، فرمان خودرو، لرزش فرمان خودرو، بررسی علل لرزش فرمان خودرو

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودروکار

پیوند:

بازدید: ۵۴۲

زبان: پارسی

(۲ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی