کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  جمعه، ۱۰ فروردین‌‌ماه ۱۴۰۳ | Friday, March 29, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

۷ وسیله ای که نباید در خودرو نگه دارید

  خیلی وقت ها هست، که ما وسایلی را در خودروی خود می گذاریم و بنا به دلایلی مدتی هم در خودرو، نگهشان می داریم، که حضور آن ها در خودرو، هم به وزن خودرو می افزاید، (که در پی این امر استهلاک و مصرف سوخت بالا می رود) و بدتر از آن هم این است که در گرمای تابستان باعث می شود که، خودروی شما به وسیله ی این وسایل آسیب ببیند، و هم آن وسایل از بین رفته و یا از کیفیتشان کاسته شود، لذا در این یادداشت لازم دانستیم برخی از این وسایل را برای شما شرح دهیم تا از ضرر احتمالی در امان بمانید.  

 دوشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰:۵۲|

عینک دودی
شیشه عینک دودی شامل موادی است که، در برابر گرما به شدت آسیب پذیر است (گرمای زیاد داشبورد وقتی خودروی شما زیر آفتاب است را در نظر بگیرید) متاسفانه بعضی صاحبان خودرو، که عینک دودی خودشان یا همراهانشان را در یک روز گرم، روی داشبورد قرار داده اند، ساعتی بعد، شاهد این بودند که، آسیب شدید در لایه رویی و محافظ عینک دودیشان پدیدار شده.البته اگر چنین اتفاقی هم رخ نداده باشد، در اثر گرمای زیاد، کارایی لایه‌های محافظ عینک شما (حالا فرض کن گران قیمت هم باشد) در مقابل نور ماورای بنفش کم خواهد شد.

دارو
اگر از آن دسته از افرادی هستید که، عادت به نگه داری قرص و دارو در داشبورد ماشین دارید، این عادت بد را حتما رها کنید. چرا که، قرص‌ها و داروها وقتی یک روز در دمای داخل اتاق خودرو زیر آفتاب که تا ۷۰ درجه و بالاتر هم می‌رسد، قرار می‌گیرند، کاملا کاربردشان را از دست می دهند، و مصرف آنها نه تنها درمانی را حاصل نمی کند، بلکه ممکن است موجب بروز اثرات بدی در جسم شما شود.

کیف دستی
اگر فرض را بر این بگیریم که دزد ها برای کیف شما وسوسه نشوند، باز هم گرمای شدید منجر به، آسیب دیدن کیف چرمی یا چرم سنتتیک خواهد شد. در کنار آن وسایل درون کیف را هم در نظر بگیرید، وسایلی همچون، لوازم آرایش خانم ها، موبایل و… هم از گزند آسیب دیدگی جدا نیستند. حتی مشاهده شده که، بعضی اوقات، جوهر خودکارها و خودنویس‌ها داخل کیف‌ها روان شده و صحنه‌های بدی را برای فرد پدید آورده.

بطری آب
مصرف  آبی که ساعت‌ها در گرمای داخل ماشین رها شده به دلیل تجزیه و نفوذ مواد سازنده پلاستیکی آن به داخل آب، به شدت خطرناک است. چرا که طبق اسناد معتبر آزمایش‌های زیستی و شیمیایی نشان داده که، ترکیباتی که در پی رها شدن این مواد، به داخل آب بطری‌ها پس از گرمادیدن، رخ داده، باعث ایجاد سرطان و بیماری‌های قلبی در افراد استفاده کننده شده است. پس دوستان یا بطری های آب را همراه خود ببرید و استفاده کنید و یا اگر تحت گرمای ماشین قرار گرفت بیخیال مصرفش شوید، چرا که هیچی ارزشمندتر از سلامتی شما نیست.
 
وسایل پلاستیکی و فلزی
مطمئنا در گرمای زیاد و طاقت فرسای داخل کابین ماشین، وسایل پلاستیکی نازک، دچار تغییر شکل شده و حتی اشیایی که جنس فلزی دارند به شدت داغ می شوند. لذا عقلانی است، که حداقل آنها را در برابر نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

وسایل الکترونیک
موبایل و سایر وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ و تبلت در گرمای داخل اتاق ماشین دچار آسیب جدی می شوند. به طوری که در جاهای شاهد این بودند که، باتری موبایل‌ها که روی داشبورد ماشین جا مانده‌اند در برابر گرمای آفتاب واکنش نشان داده و منفجر شده اند. و اگر هم این اتفاق رخ ندهد، مطمئنا حرارت زیاد منجر به کم شدن، کارایی باتری وسایل الکترونیکی و سایر اجزای داخل آنها می‌شود. (تازه ممکنه یک دزد هم تحت نظر بگیره و مورد سرقت قرار بگیرید).پس نتیجه عقلانی این است که این گونه وسایل را به خصوص، اگر اطلاعات مهم و یا شخصی داخل آنها دارید، بردارید و با خود همراه کنید.

مواد اشتعال زا
این روزها بسیاری از خانواده‌ها مواد اشتعال زا را داخل ماشین نگه می‌دارند(بطری الکل صنعتی) تا هر جا امکانش فراهم شد، زیر انداز و بندازند و کباب و بزنن بر بدن، اما قافل از اینکه، ممکن است، گرمای هوا باعث آتش سوزی ناگوار شود، و خودروی شما را جلوی چشمتان نابود کند.


 

7 وسيله اي که نبايد در خودرو نگه داريد

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۲۲۵۷

ارسال: دوشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰:۵۲

به روز شده: دوشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰:۵۲

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، وسایلی که نباید در خودرو نگه دارید

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: اول خودرو

پیوند:

بازدید: ۵۱۱

زبان: پارسی

(۱ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی