کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  شنبه، ۸ اردیبهشت‌‌ماه ۱۴۰۳ | Saturday, April 27, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

انواع راه‌ها

  انواع راه‌ها یکی از مواردی است که تمام هنرجویان رانندگی باید با آن آشنایی داشته باشند. در ادامه به معرفی انواع راه‌ها و سرعت مجاز در هرکدام خواهیم پرداخت:  

 دوشنبه، ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴:۴۶|

خیابان
خیابان‌‌ها راهی هستند که مردم در آن به عبور و مرور می‌پردازند و محل سکونت مردم در آن قرار دارد. توجه به این نکته ضروری است که برای اینکه بتوانیم راهی را خیابان بنامیم، عرض آن باید حداقل ۶ متر باشد.

خیابان اصلی
برای اینکه بتوانیم یک خیابان را اصلی بنامیم، سه شرط وجود دارد. اولا خیابانی که عرض بیشتری دارد باید به سایر خیابان‌ها متصل شده باشد. در این صورت این محل خیابان اصلی نام دارد. شرط دوم این است که خیابان توسط تابلوهای راهنمایی و رانندگی اصلی نامیده شود و در غیر این دو صورت خیابانی را اصلی می‌نامیم که در سمت راست خیابان دیگر قرار گرفته باشد. سرعت حرکت در خیابان‌های اصلی ۶۰ کیلومتر در ساعت است.

خیابان فرعی
خیابانی که نسبت به سایر خیابان‌های متصل عرض کمتری داشته باشد یا توسط تابلوهای راهنمایی و رانندگی فرعی نامیده شده باشد و یا در سمت چپ خیابان‌های دیگر قرار داشته باشد، خیابان فرعی نامیده می‌شود. سرعت حرکت در خیابان‌های فرعی ۵۰ کیلومتر در ساعت است.

ممکن است شما هم در خین رانندگی در بزرگراه و یا آزادراه و در هر خیابانی نیاز به رانندگی در سرازیری و یا سربالایی باشید بنابراین پیشنهاد می‌کنیم بخش آموزش دنده درگیر را بخوانید تا در ترافیک بهترین عملکرد را داشته باشید.

جاده
به تمام راه‌هایی که برای تردد خودروها در خارج از شهر قرار دارند، جاده گفته می‌شود.

جاده اصلی
جاده‌ای که نسبت به بقیه جاده‌ها عریض‌تر باشد، جاده اصلی نامیده می‌شود. البته می‌توان با اعلام تابلوهای راهنمایی و رانندگی نیز جاده اصلی را تشخیص داد. سرعت مجازی در جاده‌های اصلی، روزها حداکثر ۹۵ و شب‌ها حداکثر ۸۵ کیلومتر بر ساعت است. همچنین می‌توانید خلافی خودرو خود را از طریق سامانه های اینترنتی استعلام کرده و آن را پرداخت کنید.

جاده فرعی
جاده فرعی عرض و پهنای کمتری نسب به خیابان اصلی دارد و ممکن است توسط تابلوهای راهنمایی و رانندگی مشخص شود. همچنین جاده‌ای که به جاده اصلی بپیوندد و یا از آن خارج شود، جاده فرعی نامیده می‌شود. در جاده‌های فرعی سرعت مجاز در روزها حداکثر ۸۵ و در شب ۷۵ کیلومتر در ساعت است.

جاده خصوصی
جاده خصوصی به جاده‌ای گفته می‌شود که توسط یک ارگان، شخص یا دولت خریداری شده و تنها افراد خاصی که دارای مجوز هستند، حق تردد و رفت‌وآمد در آن را دارند. استفاده بدون مجوز از این جاده‌ها غیر قانونی بوده و جرم محسوب می‌شود.

کوچه
کوچه راهی است که در مناطق مسکونی وجود دارد و دارای عرض کمتر از ۶ متر است؛ زیرا اگر عرض آن بالای ۶ متر باشد، تبدیل به خیابان می‌شود.

راه عمومی
به تمام راه‌هایی که مورد استفاده تمام مردم عادی قرار می‌گیرد، راه عمومی گفته می‌شود.


 

انواع راه‌ها

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۳۴۱۵

ارسال: دوشنبه، ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴:۴۶

به روز شده: دوشنبه، ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵:۰۹

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، انواع راه‌ها

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: بست سوال

پیوند:

بازدید: ۱۰۲۲

زبان: پارسی

(۱ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی