کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  جمعه، ۳۱ فروردین‌‌ماه ۱۴۰۳ | Friday, April 19, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

آموزش رانندگی در جای شلوغ

  رانندگی در مکان های شلوغ حتی ممکن است برای راننده های با تجربه رانندگی با هر وسیله نقلیه ای دشوار باشد. اما با این تفاسیر برخی افراد معتقدند که تا افراد تجربه رانندگی در مکان های شلوغ را نداشته باشند، نمی توانند ادعا کنند که به رانندگی تسلط کافی را دارند.  

 دوشنبه، ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳:۳۴|

اما آیا واقعا لازم است که همه افراد آموزش رانندگی در جای شلوغ را ببینند؟ آیا تمامی رانندگان حرفه ای می توانند بدون کوچکترین مشکلی در هر مکان شلوغی تردد کنند و ادعا کنند که امکان ندارد تصادفی صورت گیرد؟

ما در این مطلب می خواهیم به آموزش رانندگی در جای شلوغ و نکات مهم در خصوص آموزش رانندگی بعد از گواهینامه، آموزش رانندگی حرفه ای و.. بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز به تازگی گواهینامه رانندگی خود را گرفته اید و می خواهید که نکات رانندگی در میدان های شلوغ، آموزش رانندگی در ترافیک و موارد مشابه را بیاموزید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شروع رانندگی با اتومبیل شخصی پس از گرفتن گواهینامه
توجه کنید که همیشه بیشترین آمار مربوط به تصادفات رانندگان بی تجربه یا کم تجربه مربوط به ۳ تا ۴ ماه اول رانندگی آن ها است.

بنابراین در همینجا این فرضیه که تا در مکان های شلوغ رانندگی نکنی و تصادف نکنی راننده نمی شوی نقض می شود و تئوری مهارتت را افزایش بده و اصول صحیح رانندگی را بیاموز تا راننده شوی جایگزین آن می شود.

یک لحظه چشمان خود را ببندید و تجسم کنید که هر فردی پس از اخذ گواهینامه رانندگی خود بخواهد از همان ابتدا به آموزش رانندگی در جای شلوغ بپردازد، تصادف کند تا تجربه کسب کند و راننده شود، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

بله درست است آمار تصادفات و کشته های هر تصادف آنقدر بالا می رود که بعد از گذشت زمانی نه چندان زیاد تمامی انسان های کره زمین از بین می روند.

بنابراین عقلانی ترین تئوری این است که افراد پس از گرفتن گواهینامه خود باید در یک ماه اول رانندگی با اتومبیل شخصی خود حساسیت بیشتری به خرج دهند و تنها به جمله “حالا که در آزمون رانندگی قبول شدم می توانم در هر مکانی رانندگی کنم” تکیه نکنند. اما راهکار چیست؟

راهکار این است که پس از گرفتن گواهینامه خود یک ماهه اول شروع رانندگی با اتومبیل شخصی خود را به دو قسمت ۱۵ روزه تقسیم کنید و به صورت زیر عمل کنید:

۱۵ روز اول بر روی اعتماد به نفس خود و تقویت آن بپردازید.
۱۵ روز دوم را به رانندگی در نقاط شهری با بار ترافیکی کم اختصاص دهید.
 
آموزش رانندگی در جای شلوغ با ثبت نام در آموزشگاه های رانندگی
بهتر است در روزهای ابتدایی که می خواهید رانندگی با ماشین شخصی خود را آغاز کنید از یک شخص حرفه ای در آموزش رانندگی کمک بگیرید.

توصیه ما به شما این است که به یکی از آموزشگاه های معتبر در اطراف محل سکونت خود مراجعه کنید و چند جلسه ای برای رسیدن به مهارت کافی از یک مربی وقت بگیرید تا هنگام رانندگی در محیط های مختلف در کنارتان باشد.

شاید با خود بگویید که چرا باید مجدد برای رسیدن به مهارت نیز هزینه کنم؟ در پاسخ به شما گفت که تصور کنید که بعد از اخذ گواهینامه به مهارت های کافی برای رانندگی در محیط های مختلف نرسیده باشید و هنگام رانندگی تصادف کنید، با یک مقایسه جزیی خواهید دید که هزینه کوچکترین تصادف که ممکن است به علت عدم مهارت کافی شما رخ دهد (جدا از خسارت های جانی که قابل جبران نیستند)، بسیار بیشتر از هزینه چند جلسه تمرین برای رسیدن به تسلط در رانندگی است. بنابراین تا اطمینان حاصل نکردید که به تسلط لازم و کافی در رانندگی رسیده اید جلسات آموزشگاهی خود را قطع نکنید.

برای آموزش رانندگی در جای شلوغ صبور باشید
بعضی افراد بسیار کم حوصله و عجول هستند و دوست دارند تا بلافاصله بعد از دریافت گواهینامه خود یا به اصطلاح تا هنوز مهر گواهینامه شان خشک نشده اقدام به رانندگی در هر مکانی اعم از کم تردد، پر تردد، خلوت یا شلوغ نمایند.

اما این روش اشتباه است و برای اینکه یک راننده با تسلط شوید لازم است تا به اندازه کافی صبور باشید و بدون اینکه غر بزنید در کمال آرامش و بدون استرس با روش های گفته شده در این مقاله به تسلط کافی برسید و سپس اقدام به رانندگی در هر مکانی که دوست داشتید کنید.    

از رانندگی در محیط های خلوت تا محیط های شلوغ
برای آموزش رانندگی در جای شلوغ ابتدا رانندگی را از مکان های خلوت تر که کمترین خطر تصادف را دارند شروع کنید. به این صورت که ابتدا با دنده یک حرکت کرده سپس دنده دو ۴۰ تا ۵۰ متر حرکت کرده و توقف کنید تا به تسلط کافی و هماهنگی پدال های گاز ترمز، کلاج و فرمان برسید.

توجه کنید که این روند را تا ۱۵ روز اول ادامه دهید و به تدریج مدت زمان تمرین را افزایش دهید. همچنین از رانندگی در میدان ها و خیابان های شلوغ پرهیز کنید و در بازه زمانی یک ماهه اول بیشتر بر اعتماد به نفس خود و تسلط بر مهارت های مورد نیاز کار کنید.

افزایش مدت زمان رانندگی در طول روز
برای افزایش تایم تمرین و رانندگی با اتومبیل شخصی خود در طول روز بعد از ۱۵ روز اول که به تسلط کافی برای رانندگی در محیط های خلوت رسیدید، اقدام به رانندگی در محیط های کم ترافیک که بار ترافیکی در آن مکان ها زیاد نیست بپردازید و به تدریج این مدت زمان را افزایش دهید تا به یک رانندگی بی عیب و نقص برسید.

سخن آخر
توصیه نهایی ما به شما این است که در بازه ۳ ماهه اول رانندگی به شدت از رانندگی در خیابان ها و میدان های پرترافیک و شلوغ پرهیز کنید.

بعد از گذشت ۳ ماه از رانندگی در خیابان های کم ترافیک یا مکان هایی که تردد در آنها زیاد نیست می توانید از یک فرد با مهارت که تجربه کافی رانندگی در خیابان های پرترافیک و شلوغ را دارد کمک بگیرید تا در مسیر رفت و برگشت در کنار شما باشد و چم و خم های لازم برای آموزش رانندگی در جای شلوغ و رانندگی در خیابان های شهر و زیر و بم آن را به شما بازگو کند تا به تسلط نسبتا کاملی برسید و آماده رانندگی در مکان های پر تردد و شلوغ نیز شوید.


 

آموزش رانندگي در جاي شلوغ

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۳۴۵۸

ارسال: دوشنبه، ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳:۳۴

به روز شده: دوشنبه، ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳:۳۴

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، ترافیک، گواهینامه، تصادف

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: questions-regulations.com

پیوند:

بازدید: ۶۶۲

زبان: پارسی

(۱ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی