کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  دوشنبه، ۲۶ شهریور‌‌ماه ۱۴۰۳ | Monday, September 16, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

چگونه سوخت با کیفیت باعث طول عمر بیشتر موتور خودرو می شود

  باور نکردنی است اگر بدانید که سوخت بی کیفیت می تواند به موتور خودروی شما آسیب برساند و برعکس سوخت با کیفیت موجب طول عمر بیشتر موتور خودروی شما می شود. عدد اکتان بنزین تنها نیمی از داستان است. بررسی اینکه کدام مواد افزودنی در سوخت وجود دارد می تواند به معنای بهبود چشمگیر در سلامت موتور خودروی شما باشد.  

 دوشنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰:۰۶|

وقتی باک خودروی خود را پر می کنید، واقعاً به بنزینی که داخل باک می‌رود فکر می کنید؟ تنها عدد اکتان مناسب را برای خودروی خود انتخاب می کنید و تمام، درست است؟ خب این کار بسیار اشتباه است. به گفته کارشناسان، انتخاب سوخت ممتاز می تواند از نظر کیفیت بسیار متفاوت باشد.

کانال معتبر Total Seal Piston Rings در یوتیوب تفاوت بین سوخت با کیفیت استاندارد و سوختی که در واقع باید مالکان خودروها استفاده کنند پرداخته است. از نظر قانونی، تمام سوخت‌هایی که در ایالات متحده عرضه می‌شوند باید به مخلوط حداقل کنسانتره افزودنی (LAC) آژانس حفاظت محیط زیست EPA پایبند باشند که به حداقل مقدار مواد پاک کننده در بنزین وجود داشته باشد.

اما سطح دیگری از سوخت با کیفیت بالاتر وجود دارد که فراتر از حداقل هاست. این استانداردی به نام بنزین “Top Tier” است که توسط OEM ها برای ترویج ترکیب سالم تر سوخت ایجاد شده است. برای اینکه یک سوخت به عنوان Top Tier شناخته شود، باید یک سری از سطوح کیفی را در مورد مواد پاک کننده و مواد افزودنی که بسیار فراتر از الزامات LAC است را برآورده کند.

طبق اطلاعات درج شده در وب سایت OEM، خودروسازانی مانند BMW، استلانتیس، جنرال موتورز، فورد، مرسدس بنز، هوندا، تویوتا و فولکس واگن همگی از توسعه بنزین Top Tier حمایت می کنند. موسسه AAA یک مطالعه مستقل بر روی بنزین Top Tier انجام داده و آن را با سوختی مقایسه کرد است که حداقل الزامات EPA را دارا بوده، و‌ به این نتیجه رسیده که بنزین Top Tier نوزده برابر دوده کمتری بر روی قطعاتی مانند انژکتورها، سوپاپ ها و پیستون ها در بازه مسافتی ۱۰۰۰۰ مایل رسوب می گذارد.

رسوب دوده بر روی این قطعات در نهایت منجر به رقیق شدن بیش از حد سوخت در روغن می شود که بسیار اتفاق بدی است، زیرا منجر به استهلاک بیشتر موتور می شود. رسوب بیشتر نیز به معنای مصرف سوخت بیشتر و عملکرد پایین تر است، بنابراین بهتر است این رسوبات تا حد امکان به حداقل برسد. اگر شما از آن دسته ای هستید که می خواهید موتور خودروی خود را سالم و بدون رسوبات نگه دارید، مزایای استفاده از بنزین Top Tier کاملا مشخص است.

بنزین Top Tier در هر جایگاه سوختی ارائه نمی شود. اما بسیاری از تولید کنندگان بزنین شامل: شل، موبیل، شورون، سونوکو، اکسون، ۷۶ و غیره همگی بنزین Top Tier, این سوخت با کیفیت را ارائه می دهند.


 

چگونه سوخت با کيفيت باعث طول عمر بيشتر موتور خودرو مي شود

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۳۶۰۹

ارسال: دوشنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰:۰۶

به روز شده: دوشنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰:۰۶

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، موتور خودرو، بنزین

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

پیوند:

بازدید: ۵۶

زبان: پارسی

(۱ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی