کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  جمعه، ۱۰ فروردین‌‌ماه ۱۴۰۳ | Friday, March 29, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

اگر ماشین در خیابان خراب شود، چکار باید کرد؟

  اگر در حین رانندگی خودروتان مشکلی پیدا کرد، سعی کنید خودرو را سریعاً به سمت راست خیابان منتقل کنید؛ بویژه اگر در بزرگراه هستید. سپس خودرو را به بیرون از مسیر سایر راننده ها هل دهید و نکات ایمنی زیر را بخاطر داشته باشید و در صورت لزوم از آنها استفاده کنید:  

 شنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴:۳۲|

  • سعی کنید ماشین را با هل دادن کاملاً در کنار خیابان مستقر کنید تا ماشین تان از هرگونه انحراف به خیابان (از پشت) در امان باشد. وقتی خودرو آماده حرکت شد، می توانید ماشین را از این حالت خارج کنید زیرا می توانید به ترافیکی که پشت سرتان جریان دارد پیش از رسیدن به خودروی شما واکنش نشان دهید.
  • اگر موتور خودرو در بزرگراه از کار افتاد و نمی توانستید ماشین را از جاده خارج کنید، از ماشین خارج نشوید. نشستن در یک ماشیت خاموش وسط بزرگراه ممکن است باعث خشم سایر راننده ها شود اما گذشتن از بزرگراه با پای پیاده چیزی کمتر از خودکشی نیست. در بزرگراه های شلوغ تعداد خودروهای گشت راهنمایی و رانندگی هم زیاد است، می توانید از آنها بخواهید تا پشت خود شما مستقر شوند.
  • اگر این اتفاق در تاریکی افتاد، لامپ داخل خودرو را هم روشن کنید تا خودروتان براحتی قابل تشخیص باشد. اگر ایراد از جای دیگری است و موتور کار می کند، آن را روشن نگه دارید تا باتری خودرو خالی نشود. در بزرگراه های شلوغ تعداد خودروهای گشت راهنمایی و رانندگی هم زیاد است، می توانید از آنها بخواهید تا پشت خود شما مستقر شوند.


اگر موفق شدید خودرو را به کنار خیابان منتقل کنید یا مجبور شدید وسط خیابان توقف کنید، نکات ایمنی زیر را هم به یاد داشته باشید:

  • دست تان یا یک تکه کاغذ یا پارچه را از پنجره سمت راننده بیرون بیاورید و پنجره های عقب خودرو برای امنیت بیشتر را ببندید. با این کار سایر راننده ها متوجه خرابی خودروی شما می شوند و هنگام نزدیک شدن به خودروی شما دقت بیشتری می کنند.
  • اگر مطمئن هستید که به کمک نیاز دارید با سرویس های خدماتی یا گشتی تماس بگیرید. اگر تلفن در اختیار ندارید و در بزرگراه های شلوغ هستی بهتر است داخل خودرو بمانید و منتظر رسیدن گشت بزرگراه باشید.
  • اگر می خواهید خودتان خوردو را تعمیر کنید برای جلوگیری از برخورد با خودروهایی که از کنار شما عبور می کنند، هرگز در آن سمت خودرو که در معرض ترافیک است قرار نگیرید. اگر می توانید خودرو را از جاده یا خیابان بیرون ببرید یا به قسمتی بروید که ترافیک روان تری دارد و سپس سعی کنید مشکل را برطرف کنید.
  • اگر در طول روز به این مشکل برخوردید، چراغ راهنما را روشن بگذارید تا سایر خودروها متوجه شوند که خودروی شما حرکت نمی کند. اینکار در شب ایده خوبی نیست زیرا ممکن است دیگران گمان کنند خودروی شما هنوز در حرکت است و با سرعت زیاد به سمت عقب خودروی شما حرکت کنند.
  • اگر در شب به این مشکل برخوردید و می توانستید از خودرو خارج شوید، سریعاً یک مخروطی یا هر شی هشداردهنده دیگری را با فاصله یک تا دو متری عقب خودرو قرار دهید و به داخل خودرو بازگردید. اگر هیچ شی هشداردهنده ای در اختیار ندارید، لامپ داخل خودرو را روشن بگذارید و اگر با ترافیک فاصله مناسبی دارید یکی از درهای خودرو را باز بگذارید.
  • اگر یکی از لاستیک هایتان پنچر شده است، تنها در صورتی آن را تعویض کنید که در کنار خیابان باشید و فاصله مناسبی با ترافیک داشته باشید. رانندگی با لاستیک پنچر می تواند به لاستیک آسیب بزند؛ به همین خاطر بهتر است به جای ادامه رانندگی، پنچرگیری کنید.


 

اگر ماشين در خيابان خراب شود، چکار بايد کرد؟

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۲۲۲۸

ارسال: شنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴:۳۲

به روز شده: شنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷:۵۶

کلید واژه‌‌ها: رانندگی،

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: گیلان رانندگی

پیوند:

بازدید: ۸۴۴

زبان: پارسی

(۲ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی