کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  شنبه، ۱ اردیبهشت‌‌ماه ۱۴۰۳ | Saturday, April 20, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

نکات مهمی که باید در آزمون رانندگی رعایت کنید

  برای شرکت در آزمون رانندگی شهری باید تمام نکات مهم را رعایت کنید، چرا که فراموش کردن حتی یک نکته می‌تواند منجر به مردود شدن شما شود. بنابراین در هنگام تمرین با مربی رانندگی همواره حواس خود را جمع کنید و تمام نکات مربوط به رانندگی را رعایت کنید تا در روز امتحان دچار خطا نشوید. در ادامه نکات مهمی را بیان خواهیم کرد تا با رعایت کردن آن‌ها در روز امتحان، به راحتی در این ازمون قبول شوید.  

 شنبه، ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸:۱۰|

علائم و قوانین راهنمایی و رانندگی را خوب یاد بگیرید
(محل درج عکس) علائم و قوانین راهنمایی و رانندگی یکی از موارد بسیار مهمی است که باید حتما آن را یاد بگیرید. البته شما برای این که بتوانید آزمون تئوری آیین نامه را با موفقیت پشت سر بگذارید، باید حتما تمام قوانین و علائم را بدانید. بنابراین این علائم را به خوبی یاد بگیرید، چرا که ممکن است افسر رانندگی این علائم را از شما بپرسد و عدم به یاد داشتن این علائم باعث منظور شدن نمره منفی برای شما خواهد شد.

از قسمت عقبی خودرو سوار ماشین شوید
بهتر است بدانید در روز آزمون تمام حرکات شما می‌تواند منجر به گرفتن نمره منفی از طرف افسر و در نهایت مردود شدن شما شود، بنابراین باید به تمام حرکات خود توجه داشته باشید. برای سوار شدن به ماشین از قسمت عقب خودرو به سمت در راننده حرکت کرده و در را با دست چپ خود باز کنید. بعد از باز کردن در، ابتدا با پای راست وارد ماشین شوید. در هنگام پیاده شدن نیز توجه کنید که باید در را با دست راست باز کنید، با دست چپ دستگیره در را نگه دارید، به سمت عقب نگاه کنید، اگر خطری نبود با احتیاط در را باز کرده و از ماشین خارج شوید.

“صکادرات” را فراموش نکنید
همان طور که بالاتر هم توضیح دادیم بعد از سوار شدن به ماشین باید موارد “صکارات” را به ترتیب انجام دهید. به این ترتیب که ابتدا صندلی خود را تنظیم کنید تا بتوانید به پدال‌ها و فرمان تسلط کامل داشته باشید و بتوانید ماشین را به راحتی کنترل کنید. بعد از این که صندلی را تنطیم کردید، نوبت آن است که کمربند خود را ببندید.

نبستن کمربند در روز امتحان منجر به کسب نمره منفی از طرف افسر خواهد شد. بعد از بستن کمربند، آینه‌ها تنطیم کنید، آینه‌ها باعث کاهش نقاط کور راننده شده و احتمال وقع تصادفات را کاهش می‌دهد. بعد از تنظیم آینه‌ها نوبت به خلاص کردن دنده است. به یاد داشته باشید که حتما قبل از استارت زدن، دنده را در حالت خلاص قرار دهید، چرا که در غیر این صورت، ماشین به سمت جلو پرتاب شده و ممکن است باعث شود شما در آزمون مردود شوید.

بعد از این که دنده را خلاص کردید، سوئیچ را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا ماشین روشن شود. بعد از روشن کردن خودرو و قبل از این که شروع به حرکت کنید، باید راهنما بزنید. بعد از زدن راهنما، پشت سر خود را بررسی کنید و اگر موقعیت مناسب بود، ترمز دستی را خوابانده، دنده را در حالت دنده ۱ قرار داده و به آرامی حرکت خود را آغاز کنید.

با قوانین آشنا باشید
در روز آزمون افسر رانندگی ممکن است سولاتی درباره قوانین راهنمایی و رانندگی از شما بپرسد و یا کارهایی را به شما بگوید که برخلاف قانون باشد، بنابراین باید قوانین را به طور کامل بلد باشید تا بتوانید تشخیص دهید که چه کاری نقض قوانین است و آن‌ها را انجام ندهید.

رانندگی کردن اصلا کار سختی نیست، فقط باید به قوانین مسلط بوده و اصول اولیه رانندگی را به خوبی بدانید. هر چه قدر تمرین و تکرار بیشتری داشته باشید، مهارت شما در رانندگی افزایش پیدا خواهد کرد. حفظ آرامش و داشتن اعتماد به نفس در هنگام رانندگی نیز یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند در داشتن یک رانندگی ایمن به شما کمک کند.


 

نکات مهمي که بايد در آزمون رانندگي رعايت کنيد

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۳۴۱۲

ارسال: شنبه، ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸:۱۰

به روز شده: دوشنبه، ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹:۲۱

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، قوانین راهنمایی و رانندگی، آزمون رانندگی، صکادرات،

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: بست سوال

پیوند:

بازدید: ۸۱۵۱

زبان: پارسی

(۳ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی