کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  پنج‌‌شنبه، ۶ اردیبهشت‌‌ماه ۱۴۰۳ | Thursday, April 25, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

آموزش کامل رانندگی در اتوبان

  رانندگی در آزادراه، بزرگراه و اتوبان قسمت مهمی از رانندگی است. رانندگی در اتوبان می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند. رانندگی در اتوبان و بزرگراه در ابتدا مقداری ترسناک بوده، اما با یادگیری رانندگی اصولی در آن‌ها، شما می‌توانید بر این ترس غلبه کرده و مثل بقیه افراد در این جاده‌ها رانندگی کنید.  

 سه‌‌شنبه، ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵:۴۶|

زمان خلوتی را برای رفتن به اتوبان و بزرگراه انتخاب کنید . بهتر است برای اولین بار ، زمانی که اتوبان خلوت است اقدام به رانندگی در آن کنید ، زیرا کمک زیادی به شما می‌کند .

رانندگی در معمولی ( در سرعت‌پایین ) خوبی داشته باشید . اگر رانندگی در سرعت‌های پایین شما خوب است و تسلط کافی روی ماشین دارید ، اقدام به رانندگی در اتوبان کنید . قوانین جاده‌ای و لاین ها را نیز باید بلد باشید .

در اتوبان لاین سمت راست کندرو ، لاین وسط سرعت و لاین چپ سبقت است . سرعت در لاین سبقت از لاین‌های دیگر بیشتر است . حواستان باشد که رانندگی در سرعت‌های خیلی پایین در اتوبان بسیار خطرناک است .

اگر ماشینتان مشکلی دارد قبل از رفتن به اتوبان آن را درست کنید . ترمزها ، چراغ‌ها ، راهنما ، گیربکس و برف‌پاک‌کن‌ها و تمامی قطعات ماشین باید به‌درستی کار کنند . خراب شدن ماشین در اتوبان و بزرگراه بدترین چیزی است که می‌تواند اتفاق بی افتد .

روزی که هوا صاف و آفتابی است را انتخاب کنید . تاریکی و آب‌وهوای بد رانندگی در اتوبان و بزرگراه را بسیار مشکل می‌کند و کسانیکه مبتدی هستند باید از آن دوری کنند .

اول در بزرگراه رانندگی کنید و سپس اتوبان را امتحان کنید . زیاد تند نروید و با ترافیک حرکت کنید . حواستان باشد که جوگیر نشوید ، این را بدانید که هرکسی پدال را فشار دهد می‌تواند سریع حرکت کند .

از لاین کندرو وارد اتوبان شوید و سرعت خود را افزایش دهید . شما باید لاین های اتوبان را یکی‌یکی تغییر دهید . در هنگام ورود از لاین راست شروع کرده و آرام‌آرام به لاین های بعدی بروید . به کسانیکه مستقیماً به لاین وسط می‌روند زیاد دقت نکنید ، آن‌ها زیاد زنده نخواهند ماند.

چگونه لاین عوض کنیم؟
هر دفعه که می‌خواهید لاین عوض کنید باید راهنما بزنید ، آینه را چک کنید و نقاط کور را بررسی کنید . حواستان باشد که شما باید در نزدیک‌ترین لاین از سمت راست برانید مگر اینکه ماشین جلویی شما سرعتی کمتر از شما داشته باشد .

اگر در لاین سرعت هستید ( لاین سمت چپ ) ، باید فاصله زیادی با ماشین جلویی داشته باشید و حواستان به کند کردن ترافیک اتوبان نیز باشد . اگر کسی خواست از شما سبقت بگیرد ، شما باید به‌آرامی و با اطمینان لاین خود را عوض کنید و به بقیه اجازه رد شدن بدهید ، حتی اگر با بیشترین سرعت مجاز حرکت می‌کنید . کار شما نظارت بر رانندگی دیگران نیست .

با سرعت اتوبان هماهنگ شده و فاصله خود را نیز حفظ کنید . شما باید با سرعت دیگر ماشین‌ها هماهنگ شوید . اگر سرعت شما خیلی کم باشد خطرآفرین است ، همان‌طور که سرعت‌بالا خطر زیادی دارد . حواستان باشد که در اتوبان و بزرگراه باید فاصله خود را با ماشین جلویی زیادتر از حالت معمولی در نظر بگیرید .

شما می‌توانید از قانون ۲ ثانیه استفاده کنید . یعنی فاصله شما با ماشین جلویی ۲ ثانیه باشد . در این حالت شما باید ۲ ثانیه بعد به مکان ۲ ثانیه قبل ماشین جلویی برسید .

بعد از احساس راحتی بابت تغییر لاین ، رد کردن ماشین‌های دیگر را امتحان کنید . حواستان باشد که فاصله را رعایت کنید و جای زیادی در جلو داشته باشید و هرگز در تغییر لاین دیگران تداخلی ایجاد نکنید .

خروج از اتوبان و بزرگراه چگونه است؟
حواستان باشد که همان‌طور که آرام لاین عوض کرده و به لاین سبقت رسیدید ، همان‌طور نیز باید آرام لاین عوض کنید و تا به لاین کندرو برسید . هیچ‌وقت لاین خود را سریع عوض نکنید ، اگر خیلی به خروجی نزدیک هستید یا آن را رد کردید ، آرام باشید هیچ اتفاقی نیافتاده است ، چند متر جلوتر قطعاً خروجی دیگری نیز موجود است و نباید به خاطر یک خروجی جان خود و دیگران را به خطر بی اندازید .

بعد از خروج از اتوبان حواستان به‌سرعت باشد ، بسیاری از افراد دقیقاً بعد از خروج از اتوبان جریمه می‌شود ، زیرا هنوز با سرعت ۱۰۰ به بالا حرکت می‌کنند ، درواقع عادت کرده‌اند .

نکات مهم
۱ – همیشه کمربند ایمنی خود را ببندید ، حرکت کردن ماشین یعنی بستن کمربند ایمنی

۲ – اگر در مسیریابی مشکل‌دارید به همراه فرد دیگری وارد اتوبان و بزرگراه شوید ، با این کار نگرانی شما در مورد گم‌شدن درجاده از بین خواهد رفت و راحت‌تر رانندگی می‌کنید .

۳ – هیچ‌وقت بدون راهنما زدن و دیدن نقاط کور لاین عوض نکنید . در غیر این صورت ممکن است به‌سادگی تصادف کنید . از آینه‌های گردی که نقطه کور را نشان می‌دهند می‌توانید استفاده کنید . این آینه‌ها روی تمامی خودروها نصب‌شده و به شما نقطه کور را نشان می‌دهند . البته حواستان باشد که هر چیزی که داخل آن‌ها می‌بینید به شما نزدیک‌تر است .

۴ – قبل از رانندگی کافئین مصرف نکنید .

۵ – تمرین ، تمرین و تمرین تنها راه موفقیت شماست .

۶ – قبل از رفتن به اتوبان مطمئن شوید که تمامی بیمه‌ها ( شخص ثالث و بدنه ) را داشته باشید .

۷ – در دفعه اول حتماً با یک راننده باتجربه اقدام به این کارکنید و به حرف‌های او گوش دهید . درزمانی که شما اشتباهی بکنید آن شخص به شما می‌گوید و می‌تواند کمک بزرگی به شما کند .


 

آموزش کامل رانندگي در اتوبان

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۳۵۱۱

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵:۴۶

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵:۴۶

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، سرعت، تغییر لاین

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: کوروک

پیوند:

بازدید: ۶۶۷

زبان: پارسی

(۱ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی